Selasa, 01 November 2011

JINGGAY 13: KEBACULAN YANG NYATA.....

JINGGAY 13......RAGBLA JINGGAY........



SEMALAM KPS SUDAH MENGELUARKAN BUKTI BAHAWA KARPAL MENGHINA HUKUM HUDUD DI WALL FB SEORANG PENCACAI JINGGAY 13. KPS BERTANYA APAKAH MEREKA AKAN MELAPORKAN POLIS ATAU MEMBERI KARPAL TEMPOH 48 JAM SEPERTI SOI LEK ? JAWAPAN YANG DIPEROLEH JELAS MEMBUKTIKAN BAHAWA JINGGAY 13 PELANCAP KARPAL SINGH. MEREKA TIDAK AKAN MELAPORKAN KARPAL SINGH YANG MENGHINA HUKUM HUDUD HANYA SOI LEK SAHAJA. BEGITU BANGANG SEKALI JINGGAY 13. APAKAH INI GOLONGAN PEJUANG MAYA PAK NUAR ? BAYAQ ORANG LAIN LA....TAHAP KELANGKANG AMBIGA SAHAJA. BUKAN SETAKAT ITU SAHAJA,,,APAKAH JINGGAY 13 PON TAKUT UNTUK MEMBUAT LAPORAN POLIS BERKAITAN SEBUAH AKHBAR CINA YANG TURUT MENDEDAHKAN ORANG CINA MENENTANG HUDUD. KPS TIDAK MENENTANG. MALAH KPS MENYOKONG REPORT POLIS TERHADAP SOI LEK. TETAPI KENAPA TIDAK KARPAL ? APAKAH KARPAL SUDAH DIJAMIN SYURGA OLEH POK NIK ? JINGGAY 13 BOLEH TOLONG JAWAB. APAKAH JINGGAY 13 AKAN TURUT MENYAMAN NANYANG SIANGPAU???? IKUTI TERJEMAHAN AKHBAR CINA TERSEBUT DI BAWAH. APA YANG KPS DAPAT SIMPULKAN IALAH JINGGAY 13 SEKADAR UNTUK MEMPERTAHANKAN SEORANG GAY.,...BUKANNYA AKIDAH UMAT.

Nanyang Siangpau - 29 Oktober 2011 (Sabtu)

Bahasa Yang Kasar Ibarat Beremosi
Penulis: Liu Ley Shan

Baru-baru ini ada sebuah artikel dalam laman blog dikatakan penulis pakar dari DAP telah menulis sebuah artikel, sekali lagi mendedahkan niat DAP mahu mentadbir negara ini, tidak endahkan sikap Pas yang mahukan hukum Hudud diwujudkan, dengan itu wajah dan sikap DAP sudah terbongkar di permukaannya. Penulis itu menulis dengan tajuk artikel “ dalam rencana itu menggunakan bahasa-bahasa kesat dan kasar, biadab dan maki anak cucu keturunan MCA, budaya dan sikap pakar penulis DAP itu begitu biadab dan terlalu hina.

PM Bertekad Mahukan Perubahan

Penulisan ini memang tidak lain tidak bukan sebagai suara untuk DAP, dia telah tunjukkan dengan jelas pendirian DAP, oleh kerana DAP mahukan kuasa pemerintahan, mereka berani korbankan budaya dan agama Kaum Cina, mereka sokong hukum Hudud Pas, ia semata-mata kerakusan DAP untuk mencapai matlamat mereka memerintah negara ini, mereka menggunakan kaedah emosi untuk menggadaikan kepentingan masyarakat Cina.

DAP selalu tuduh MCA menjadi tali barut BN dalam masyarakat Cina, hari ini oleh kerana kepentingan politik, DAP sanggup gadaikan maruah sendiri pada dahulunya membantah undang-undang Islam kini sama-sama tidur berkongsi katil dengan Pas, pengundi-pengundi kaum Cina perlu lebih berhati-hati, jangan sampai dipergunakan oleh DAP.

Penulis itu kritik sekeras-kerasnya pemimpin-pemimpin MCA semasa perhimpunan MCA, kerana MCA mengkritik konsep Negara Islam Pas dan undang-undang hukum Hudud. Sebenarnya kepada pengundi dari kalangan kaum Cina yang boleh berfikir secara waras, penulis itu sendiri tahu selain daripada DAP dan penyokongnya, masyarakat Cina sendiri tidak suka dan menolak konsep negara Islam dan hukum Hudud itu. Tidak salah bagi MCA mengkritik konsep Negara Islam dan hukum Hudud, kami percaya pada awalnya dahulu DAP sendiri membantah konsep Negara Islam dan hukum Hudud. hari ini sudah tidak seperti masa silam dahulu, kerana DAP perlukan sokongan dari Pas, mereka anggap mereka akan dapat memerintah negara ini, sebab itu apa yang mereka bantah dahulunya kini dilupakan dan terus dihumban jauh-jauh dalam fikiran mereka, kini mereka telah laungkan slogan dan suara “bulan mewakili jiwa ku” pula.

Artikel itu berbau emosi, mereka menggunakan perkataan-perkataan yang menghasut dan secara lantang mengkritik MCA, UMNO dan BN, ia menunjukkan pakar-pakar penulis dari DAP sudah ketandusan idea, sebab itu mereka berani menggunakan perkataan-perkataan kasar seperti perkataan-perkataan “puki mak”, kita tidak kira sebelum ini bagaimana cara mereka sampaikan maklumat, PM Najib telah bertekad hati untuk membuat perubahan dalam kerajaan, pengundi-pengundi kaum Cina sepatutnya lihat masa depan dan hasrat kita, pilihlah sebuah kerajaan yang demokrasi, telus dan berani perbetulkan kesilapan, dan mampu mentadbir negara dalam satu pasukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar