Selasa, 18 Oktober 2011

MANA 'TELOQ' PAS NAK BELA ISLAM..........PAS SOKONG MURTAD ADA LA

PAS YANG BACUL UNTUK BERSAMA UMAT ISLAM MENENTANG MURTAD KERANA SEMEMANGNYA PAS SOKONG MURTAD.....





Himpun: Keputusan PAS malam ini
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 18 Okt: Sama ada PAS menyertai atau tidak Himpunan Sejuta Umat (Himpun) yang dijadualkan Sabtu ini akan diputuskan malam ini.

Keputusan itu akan dibuat pada Mesyuarat Lajnah Politik PAS Pusat yang akan diadakan malam nanti.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, keputusan itu mungkin dapat diketahui sekitar jam 11.00 malam ini.

Ketika dihubungi pagi ini, beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang berkata, keputusan itu nanti dipatuhi semua organisasi PAS.

Semalam, PAS Selangor menyeru penganjur Himpun supaya menjauhkan dari sebarang usaha melaga-lagakan penganut agama hanya disebabkan dakwaan tanpa bukti mahkamah.

Pesuruhjayanya, Dr Abd Rani Osman berkata, biarpun Kristianisasi adalah satu ancaman, namun ancaman lebih besar yang sedang merosakkan akidah majoriti rakyat di negara ini adalah doktrinasi fahaman perkauman, sekularisme dan materialisme.

"Sebarang usaha melaga-lagakan antara penganut pelbagai agama dengan tidak beserta sebarang bukti kesalahan yang diputuskan mahkamah perlu dijauhi.

"Tindakan sebegini hanya bertujuan untuk menutup masalah sebenar yang menimpa umat Islam, di mana aqidah mereka dicemari oleh fahaman sekularisme dan sebagainya yang pada akhirnya meletakkan kesalahan itu di bahu pihak lain," katanya pada sidang media di Pejabat PAS Selangor di Shah Alam.

Himpunan tersebut dijadual diadakan pada 22 Oktober di Stadium Shah Alam bermula jam 2.00 petang.


TAPI MAMAT KETUA PEMUDA PAS SEKALI LAGI MENENTANG ARUS.....

BERSEORANGAN.....


Nasruddin Hassan Tantawi mengumumkan, Pemuda PAS akan menyertai Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) sebelum kepimpinan utama PAS membuat keputusan berhubung perkara itu. Himpunan Sejuta Umat menyatukan seluruh umat Islam tanpa mengira pegangan politik dan peringkat usia.

Ketua Pemuda PAS itu berkata, anggota-anggota Pemuda PAS akan bersama-sama berhimpun dan menjayakan perhimpunan tersebut sama seperti mereka menyokong perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu.

Keputusan terbaru Nasruddin Tantawi ini pasti memeningkan sebilangan besar pemimpin berjenama PAS memandangkan PAS sangat dahagakan sokongan daripada kaum bukan Islam. HIMPUN merupakan himpunan umat Islam menentang pemurtadan oleh ekstremis Kristian yang kian berleluasa dari sehari ke sehari.

Dan kalaulah keputusan ini kekal, pastinya ada satu perubahan besar akan berlaku. Dan yang pastinya Nasruddin Tantawi akan menjadi mangsa kemarahan DAP dan PKR!- SUMBER BLOG THE FLYING KICK


ANTARA MANGSA PAS.......KERANA MENENTANG MURTAD.....

MANGSA PAS, DR HASSAN ALI

JOM SERTAI.....

2 komentar:

  1. HAHAHA HG TU ADA TELOQ KA WEI?NK APPROVE AKU KAT FB PUN KECUT TELOQ DAH..WAKAKKAKAAKAKAKAK BWAT LAWAKK..POK JIB ADA KATA NK BNWAT HDUD KA?POK JIB P DAK HIMPUNAN NI?KA LAKI DIA ROSMAH TAK BAGI P..WAKAKKAKA

    BalasHapus
  2. Najib ada sekali tak dalam perhimpunan tu nanti? Aku confirm..najib takkan dtg, sbb dia tu takat berani menyalak je. Pengai dari jadi Ketua Pemuda umnO sampai la, tak ubah2...penakut.

    BalasHapus