Selasa, 10 Mei 2011

LUAHAN HATI SEORANG MELAYU KEPADA KENYATAAN KEPADA YB PEMBANGKANG




Dr Melayu said...

Salam YB..
aku cuma nak war2kan satu kisah mengenai hidup aku.......
PERTAMA:
apa2pun dulu aku sekolah..bangunan sekolah kerajaan BN yg buat,selesa sgt..blh la aku dpt pendidikan awal,alhamdulillah
KEDUA:
aku bljar BN bg biasiswa,senyum ckit bapa aku,duit yg ada blh beli makan keluarga aku..
KETIGA:
ptg2 aku dpt pendidikan KAFA,kementerian pendidikan masa 2 yg rangka program..BN jugaaakkk!!dpt jgk blaja agama yg xder selit sentimen politik melampau...alhamdulillah
KEEMPAT:
aku dpt jd pelajar yg berjaya SPM..BN bagi hadiah RM 1000,dpt aku beli buku2 dan kelengkapan nk masuk U,alhamdulillah lagi..
KELIMA:
aku masuk U..peluang kerajaan BN yg bagi..U pun diorg yg bina,dpt la aku menuntut ilmu ke puncak menara gading...syukur Ya ALlah..aku dpt menuntut ilmu yg bermanfaat..
KEENAM:
masa dkt U..duit blanja xcukup BN bagi lagi PTPTN,syukur dpt beli apa yg patut..buku mahal2,klu hrp keluarga aku mmg xmampu..kesian ayah aku d kmpung..BN dah meringankan beban dia,terima kasih BN
KETUJUH:
aku kuar U dpt degree 1st class,dpt anugerah diraja..pihak U bagi lagi duit blanja,alhamdulillah..
KELAPAN:
aku diterima bekerja di dlm perkhidmatan kerajaan..aku mnjadi seorg pegawai kerajaan yg berbedikasi,x rasuah...keja kerana Allah Taala..sumenya krn kerajaan BN yg bagi sedangkan aku,bapa&keluarga aku bkn pun penyokong BN yg fanatik..bapa aku bkn kroni mereka,tp aku ttp dpt mengejar cita2 aku...
bagi aku x wujud pun birokrasi dlm BN..saudara YB atau org2 lain d luar sana pun tentunya dh byk merasa arus perdana/kemajuan yg diberikan kerajaan BN..dh byk manfaat kan?mgkin lebih byk drpd saya..jlnraya yg saudara guna utk blk ke pokok sena..sekolah saudara YB dahulu..universiti..sapa yg bina?
cuma silapnya semangat melawan/membangkang dlm jiwa saudara YB & penyokong adalah terlalu natural dan sukar utk dilawan...saudara persis ke arah menentang walaupun suatu benda 2 adalah benar..jd secara psikologi saudara kena kawal segala kemahuan melawan saudara itu agar tidak menjadi terlalu ekstrem..syukur la dgn apa yg ada..kita perbaiki apa yg kurang,bkn melawan spt Napoleon di medan perang..
Walalahuwalam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar