Sabtu, 10 September 2011

MAT SABU BERANI TAK DEBAT DENGAN BEKAS KOMANDO ? BUKAN KOMANDO PERANG SIBER LA......


KOMANDO NAK JUMPA MAT SABU....APA KATA MAT SABU DEBAT DENGAN KOMANDO....MAT SABU ADA TELOQ X ?

Reaksi bekas komando

MELAKA 8 Sept. - Beberapa bekas anggota tentera daripada Unit Komando Kem Sungai Udang berhasrat mengatur pertemuan dengan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu bagi melahirkan rasa tidak puas hati mereka ekoran kenyataan beliau mengangkat komunis sebagai wira.

Bekas Pegawai Waran 2 Hussin Mahbeb, 62, berkata, dia mahu Mat Sabu membuktikan bahawa komunis yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan ketika mempertahankan negara sekitar tahun 1950-an hingga 1970-an adalah hero sebenar.

''Tumit kaki kanan saya hancur akibat jerangkap samar yang dipasang komunis ketika menyertai Operasi Gubir di Kedah. Walaupun cedera ketika itu, semangat untuk menentang pengganas tetap membara kerana niat saya hanya untuk mempertahankan negara daripada musuh.

''Namun, selepas berhempas pulas bertaruh nyawa kami, tiba-tiba Mat Sabu pula mempertahankan tindakan komunis itu. Saya cabar dia jumpa kita untuk menjelaskan segalanya, itupun kalau dia berani," katanya ketika ditemui pada majlis Ilmu Wacana Pemikiran Bersama Tun Dr. Mahathir anjuran Pertubuhan Melayu Insaf Kreatif Malaysia (Pemimpin) di sini semalam.

Bekas Pegawai Waran Damanhuri Husin, 55, pula, dia masih tidak dapat melupakan tragedi yang menimpa dirinya apabila sebutir peluru menembusi bahu kanannya dan kehilangan kaki kanan akibat terkena jerangkap samar yang dipasang komunis dalam Operasi Selamat Sawedi di Bancan Teret Susu, sempadan Malaysia-Thailand pada 1976.

''Ramai anggota tentera ketika itu cedera dan tidak kurang pula yang maut dibunuh komunis. Saya tidak dapat bayangkan betapa hancur dan sedihnya hati saya apabila mendengar kata-kata Mat Sabu itu.

''Seolah-olah segala perjuangan dan pengorbanan bekas askar dan polis hanya sia-sia," katanya.

Sementara itu bagi Koperal Yaacob Hasan, 60 yang kehilangan tangan kanan dan cacat di tangan kiri, tidak menyangka Mat Sabu sanggup mengeluarkan kenyataan mengguris hati pasukan keselamatan yang selama ini berjuang menentang komunis.

''Mat Sabu tidak merasai apa yang kami alami, malah saya yakin ketika komunis menyerang Tanah Melayu, dia masih kanak-kanak lagi. Dia cakap ikut sedap mulut saja tanpa berfikir kesannya terhadap hati orang lain," katanya.


KPS : MAT SABU KOMUNIS.......ADA AKAI KA LA NI ?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar