Selasa, 20 September 2011

LU KUTUK KERAJAAN ADA KENA BUNUH KA ? APEK...ITU LA KEBEBASAN BERSUARA


LU GUAN ENG BIAWAK....KRITIK SANA, KRITIK SINI ADA KA ITU UMNO PUNYA KERAJAAN TANGKAP? TAK ADA KAN...ITU LA KEBEBASAN BERSUARA...APA LU BISING LAGI MA....

Ketua Menteri P.Pinang dilihat lebih banyak membidas kerajaan Malaysia daripada menerangkan tentang pencapaian di P.Pinang ketika berucap di University Of Melbourne dalam satu majlis anjuran Malaysian Aspiration Program (MAP) hari ini.

Selain dari membincangkan mengenai isu pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (I.S.A) yang diumumkan oleh Perdana Menteri baru-baru ini, Lim Guan Eng yang juga merupakan Setiausaha Agung DAP turut mendakwa Malaysia sebagai sebuah negara yang kurang kebebasan bersuara.

Mengambil kumpulan anti I.S.A dan perhimpunan Bersih 2.0 sebagai contoh, Ketua Menteri P.Pinang tersebut mendakwa ia adalah semangat sebenar rakyat Malaysia yang dahagakan kebebasan bersuara dan juga mengamalkan hak mereka.

Disamping itu, beliau juga turut menyifatkan kebebasan bersuara di Malaysia berada ditahap yang kurang memuaskan apabila rakyat langsung tidak diberikan ruang untuk komen-komen kritikal terhadap kerajaan. "Komen-komen sebegitu akan dianggap sebagai berunsurkan hasutan", katanya.

Isu liwat Anwar Ibrahim juga tak ketinggalan menjadi topik perbincangan Lim Guan Eng. Beliau mendakwa, prosiding mahkamah di Malaysia telah gagal untuk mengikuti standard undang-undang asas dalam pengendalian bukti. Ini menyebabkan penarikan diri hakim-hakim dan banyak lagi atas sebab tersebut. - UtaraNews.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar