Jumat, 30 Maret 2012

MALAYSIA SATU-SATUNYA NEGARA ASIA YANG KEKALKAN HARGA MINYAK...... TABIK KERAJAAN MALAYSIA





Malaysia adalah satu-satunya negara di Asia yang masih lagi mengekalkan harga minyak petrol RON95 pada kadar RM1.90 seliter sekali pun berlaku kenaikan harga minyak di pasaran antarbangsa.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan. Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata kerajaan pimpinan Barisan Nasional tidak pernah berhasrat memberhentikan bantuan subsidi bahan api itu kepada rakyat.
“Jika tidak diberikan subsidi, harga minyak petrol akan naik RM2.93 seliter dan ini akan membebankan rakyat.
“Pemberian subsidi adalah bagi mengelakkan rakyat daripada menanggung beban berterusan,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian cek bantuan pembangunan kerajaan pusat berjumlah RM307,643.56 untuk diagihkan kepada 14 Sekolah Agama Rakyat (SAR) di kawasan Parlimen Bera, di sini hari ini.
Ismail Sabri yang juga Ahli Parlimen Bera, berkata pada tahun ini sahaja kerajaan memperuntukkan RM17 bilion bagi subsidi petrol, diesel dan Gas LPG berbanding tahun sebelumnya iaitu sebanyak RM15 bilion.
“Pemberian subsidi ini membuktikan bahawa kerajaan pimpinan Barisan Nasional amat prihatin dan membela rakyat,” katanya. – BERNAMA

Tidak ada komentar:

Posting Komentar