Senin, 24 Oktober 2011

HARON DIN PERTAHAN HIMPUNAN......AKIDAH UMAT MELANGKAUI POLITIK SEKANGKANG KERA





HARON DIN MENYANGGAH JUAK-JUAK PRO SEKULAR DALAM PAS......PAS MEMANG DAH SEMAKIN SEKULAR PON.....PERMAINKAN AKIDAH DEMI KUASA SEKANGKANG KERA.

"Tidak salah jika tidak mahu hadir ke Perjuangan itu. Akan tetapi menentang HIMPUN pada tahap yang melampau adalah salah kerana jelas matlamat utama HIMPUN adalah bagi mempertahankan kekuatan akidah ummah. Perkara ini mesti diperbetulkan kerana dikhuatiri akan memesongkan akidah penyokong2 Parti. Dalah erti kata lain, tidak seharusnya pihak mereka ini berkempen memboikot Perhimpunan sedemikian."

"Jangan pula disebabkan HIMPUN turut disertai Kumpulan yang tidak seteru dengan PAS, kita terus beranggapan HIMPUN 1 program yang tidak sihat. Yang salah kita kritik. Yang benar kita sokong dan pertahankan. Tidak kira ianya berkaitan ideologi politik ataupun sebaliknya. HIMPUN telah terbukti tidak menyebabkan berlakunya kekacauan malah berakhir dengan baik. Ini bermakna persepsi puak2 ini ternyata salah dan PAS sewajarnya tidak punyai masalah untuk turut bersama dalam Perhimpunan tersebut di masa akan datang."


KPS MENYOKONG HARON DIN. BUKAN ATAS KEPENTINGAN POLITIK, NAMUM ATAS RASA TANGGUNGJAWAB MEMPERTAHAN AKIDAH UMAT ISLAM.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar