Sabtu, 11 Februari 2012

AZIZ BARI KECUT TELOQ YB ZUL TERIMA CABARAN DEBAT.....TANG MANA PON BOLEH.....DEPAN PENYOKONG AZIZ BARI PON BOLEH...



KERANA KECUT TELOQ YB ZUL TERIMA DEBAT, AZIZ BARI SAMAN YB ZUL.....PEGHHHH,,,,,PASrasit AZIZ BARI SEMAKIN MAMPUS.....






"KUALA LUMPUR 10 Feb. - Kes saman fitnah Dr. Abdul Aziz Bari terhadap Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin dan syarikat akhbar, Utusan Melayu (M) Bhd., ekoran tindakannya mempertikaikan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah akan dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 24 dan 25 September depan.
Tarikh itu ditetapkan oleh Hakim Datin Zabariah Mohd. Yusof di kamar beliau ketika pengurusan kes saman itu hari ini.
Abdul Aziz memfailkan saman itu pada 22 Disember 2011 setelah mendakwa, kata-kata fitnah itu secara langsung merujuk kepadanya kerana nama dan jawatannya ketika itu disebut secara spesifik.

Artikel yang bertajuk, ‘Zulkifli Noordin sahut cabaran Aziz Bari’ itu disiarkan pada 17 Oktober tahun lalu.Abdul Aziz selaku plaintif menamakan Zulkifli, Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Abdul Aziz Ishak dan syarikat akhbar itu masing-masing sebagai defendan pertama sehingga ketiga.

Menurut Abdul Aziz, kata-kata tersebut amat jahat sama ada atas kapasiti peribadinya atau atas jawatannya yang ketika itu bertugas sebagai pensyarah Undang-Undang di Universiti Islam Antarabangsa.
Peguam Rohanidah Shafie yang mewakili syarikat akhbar itu dan juga Ketua Pengarangnya memberitahu pemberita, pihak-pihak dikehendaki memfailkan ikatan dokumen, fakta dan isu yang dipersetujui untuk diserahkan sebelum pengurusan kes pada 17 April depan. - UTUSAN"

Tidak ada komentar:

Posting Komentar