Selasa, 07 Juni 2011

BARUA DAP DARI PKR RASMIKAN PESTA MAKAN BABI SALAI DI PENANG





Pesta Coklat yang dianjurkan oleh sebuah syarikat terkenal dari Singapura yang produk utama mereka adalah DAGING BABI SALAI berlangsung dari 3 hingga 5 Jun di Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA).


Menariknya daripada 50 gerai yang disediakan hanya 5 buah sahaja yang menjual coklat. Manakala bakinya adalah menjual daging babi dan makanan tidak halal.

Penipuan yang dibuat telah memperdayakan para pengunjung yang terdiri daripada umat Islam. Malah ramai dari kalangan bukan Islam yang turut merungut dengan tipu daya tersebut.

Dalam hal ini, Malik KASSIM adalah orang yang paling durjana. Jawatannya selaku Exco Agama telah dipergunakan untuk membuatkan orang Islam makan daging babi dari Pesta Coklat. Mungkin dia akan bersilat mengatakan, dia merasmikan program berkenaan atas kapasitinya selaku Exco Perdagangan Dalam Negeri, tetapi sebagai seorang Exco Agama juga, seharusnya Malik KASSIM lebih berhati-hati kerana sebarang tindakannya akan mendatangkan mudarat yang lebih besar kepada umat Islam terutama dengan titlenya, Exco Agama.

Amat mustahil seorang Exco yang bijaksana sepertinya tidak tahu bahawa program tersebut ditaja oleh syarikat dari Singapura yang merupakan pengeluar daging babi salai terkemuka?

Apa yang dilakukan oleh DAP Pulau Pinang yang dipimpin oleh Lim Guan Eng benar-benar menjijikkan. Tidak ada sebarang cara untuk menghalalkan daging babi, sekalipun daging babi tersebut telah melalui proses yang dapat menghilangkan kemudaratan seperti cacing pita dan sebagainya.

Kepada orang Pulau Pinang yang telah memilih DAP sebagai tempat bergantung hidup, diucapkan tahniah! Anda merupakan pemakan daging babi yang tidak lagi berselindung! Bukan senang nak jadi seberani itu!!!

TERIMA KASIH RAKAN SEPERJUANGAN YANG MENDEDAHKAN ISU INI

KPS : MALIK NI DULU TIPU PASAI ISU SAMBUTAN MAULIDUL RASUL, LEPAS TU TIPU PULAK PASAI ISU KHUTBAH JUMAAT SEBUT NAMA GUAN ENG, TAPI APA NAK DIHAIRANKAN DENGAN MALIK SEKOR NI, PUSAT KHIDMAT PELANGGAN DIA PON BERDEKATAN TEMPAT TERNAK BABI MASA KPS BUAT LATIHAN INDUSTRI KAT PENANG KPS NAMPAK SENDIRI. TAPI YANG PELIK KENAPA LANTIK PKR EXCO AGAMA, PAS DOK JILAT SAJA KA?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar