Kamis, 02 Februari 2012

PAK NUAR KLUK...KLEK......KENAPA PAK NUAR TAK SAMAN WSJ HANYA SAMAN UTUSAN ???







DARI BLOG PAPA GOMO....

Anwar Ibrahim memfailkan saman fitnah RM150 juta terhadap Utusan Malaysia ekoran laporan akhbar itu menyatakan kononnya beliau menghalalkan homoseksual.

Ketua pembangkang itu menuntut RM50 juta sebagai gantirugi, mereka juga akan meminta mahkamah menganugerahkan RM50 juta sebagai gantirugi teruk dan RM50 juta lagi gantirugi teladan menjadikan jumlah saman sebanyak RM150 juta.
Sumber Keldaikini

20 haribulan tempoh hari Anwar Ibrahim menyaman Utusan kerana laporan akhbar tersebut yang mengulas mengenai kenyataan Anwar Ibrahim yang menyokong udang undang Homoseksual di Malaysia diberikan kebebasan.

Apa alasan Anwar Ibrahim menyaman? Ini alasannya:

“Kami menuntut jumlah yang tinggi kerana dakwaan-dakwaan tersebut telah sampai ke peringkat antarabangsa dan juga telah menjejaskan imej Anwar sebagai seorang negarawan,”

Wow, kerana Anwar Ibrahim malu bahawa berita yang utusan laporkan telah pun sampai ke peringkat Antarabangsa. Ha ha ha... Ok lah tu Hak Anwar Ibrahim nak menyaman Utusan, kita serah je pada Mahkamah menentukannya.



Tapi Gomo agak pelik bila Anwar Ibrahim tidak pula MENYAMAN akhbar The Wall Street Journal (WSJ), Asia, pada tarikh 26 Jan 2012. Akhbar The Wall Street dengan jelas menyatakan bahawa Anwar Ibrahim menyokong Israel dan bersetuju agar keselamatan Israel dipertingkatkan serta dilindungi dari sebarang ancaman.

Duta Palestin di Malaysia juga telah pun mengeluarkan kenyataan kecaman mengenai Keselamatan Israel yang mana Anwar Ibrahim sokong dan akhbar akhbar di Malaysia telah mengeluarkan apa yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim dalam akhbar The Wall Street Journal (WSJ), Asia, 26 Jan.

Semalam sewaktu lawatan Anwar Ibrahim di Wilayah beliau telah menafikan bahawa beliau menyokong keselamatan Israel dan menuduh akhbar tempatan yang dimiliki UMNO telah memutarbelitkan fakta. Anwar Ibrahim menyatakan dalam ceramah nya semalam beliau difitnah.

Dan semalam juga apabila ditanya oleh seorang wartawan pada program di wilayah Persekutuan:

Wartawan: Kenapa Dato Sri saman Utusan Malaysia?

Anwar Ibrahim: sebab akhbar itu memutar belitkan cakap saya dan berniat jahat!

Wartawan: Kenapa Dato Sri menyokong keselamatan dan hak negara Israel?

Anwar Ibrahim: mereka bohong dan memutar belitkan kenyataan saya..berniat jahat!

Wartawan: Adakah Dato Sri akan saman juga akhbar Wall Street Journal?

Anwar Ibrahim: ada soalan lain?..

Ha Ha Ha.... kenapa Anwar Ibrahim tak jawap? Kenapa tak SAMAN akhbar Wall Street Jurnal tu jika benar kenyataan beliau telah diputarbelitkan? Kenapa?



Semoga rakyat Malaysia sedar akan tipu helah Anwar Ibrahim ini. Percayalah jika Pakatan PAS,DAP,PKR menang pilihanraya maka Malaysia akan jalin kerjasama dengan Israel tampa ragu ragu malah PAS akan menyokongnya kerana Kuasa sudah berada didalam tangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar