Minggu, 05 Februari 2012

PAK NUAR DISERANG BLOGER PEMBANGKANG.....PUNYA PASAI KAT DEPA LA





AIDCNews – 04/02/12 – Laman tertua pro-PAS, TKO (TranungKite Online) memberi sepotong hadis kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya Ketua Pembangkang itu menghindari dirinya daripada melakukan perkara-perkara syubhat.

“Barangsiapa tidak dapat menjaga dirinya dari perkara-perkara syubhat, baik dalam pekerjaan dan penghidupannya, niscaya kehormatan dirinya tidak terpelihara”

“Syubhat yang terjadi di tengah-tengah masyarakat terhadap perbuatan mubah, sehingga perbuatan tersebut dianggap sebagai perbuatan haram. Akibatnya, perbuatan mubah tersebut dijauhi karena khawatir terhadap anggapan orang lain yang menggolongkannya ke dalam perbuatan haram.

Misalnya, ada orang yang selalu melintasi tempat-tempat maksiyat, contohnyanya lokalisasi pelacuran, bioskop, perjudian, dan lain-lain”, kata penulis laman itu.

Penulis bernama ‘Merong’ menulis artikel bertajuk “Anwar : Kami Perlu Penjelasan ?” menyenaraikan empat perkara syubhat dilakukan Anwar yang dituntut penjelasan.

Pertama : Keterlibatan anda di dalam penerbitan buku “Building Moderate Muslim” oleh RAND. Adakah anda berfahaman liberalime/Islam sederhana ?

Kedua : Mengapa anda dijemput/memilih mengajar di Georgetown University? Ini apa yang saya dapat di Wikipedia. Newsweek, however, rated Georgetown among its top “Gay-Friendly Schools” in 2010.[119] In 2011, College Magazine ranked Georgetown as the tenth most hipster U.S. college,[120] while People for the Ethical Treatment of Animals considered it the third most vegan friendly small U.S. school.[121]

Ketiga : Kenapa Anda terlalu kerap ke USA atau terlibat dgn media USA? Allahyarham Fadzil Noor/ Lim KS yang pernah manjadi ketua pembangkang pun jarang melakukan demikian.

Keempat : Keterlibatan anda sebagai pembangkang hampir 14 tahun tidak menampakkan kekayaan anda tergugat berbanding dengan pemimpin pembangkang yang lain. Dari manakah sumber kewangan anda?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar