Senin, 06 Februari 2012

LAGI KENYATAAN POK NIK YANG TAK MASUK AKAL......

KPS SECARA PERIBADI SUDAH JEMU DENGAN KENYATAAN TAK KETAHUAN HALA POK NIK. DALAM ISU TERBARU INI PON SAMA, TAPI KEPADA PENJILAT TEGAQ POK NIK INILAH KENYATAAN SEORANG YANG BERTARAF WALI. TAPI BAGI KPS, KENYATAAN POK NIK MEMANG DANGKAL DAN NYANYUK. MINTA MAAF TERPAKSA CAKAP. RAKYAT NAK DERMA BANYAK CARA LAGI, BUKAN MACAM POK NIK KATA SAJA, CUBA POK NIK JAWAB SUDAH BERAPA TRILION RAKYAT DERMA DALAM TABUNG CERAMAH PAS?????





KENYATAAN POK NIK DALAM HAPRAKKAH,,,,,,

Kerajaan tidak perlu, hanya bantu rakyat bina masjid

KOTA BHARU, 2 Feb: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menegaskan kerajaan Kelantan tidak perlu membina masjid, sebaliknya membantu rakyat menyiapkannya.

(TGNA menerima gambar model masjid yg akan dibina dari Iman masjid An Naim Ust Sanusi Derani)


Tuan Guru Nik Aziz seterusnya memberitahu, kerajaan negeri tidak perlu membina masjid di negeri itu sepenuhnya menggunakan wang kerajaan, sebaliknya memberi peluang kepada rakyat turut membangunkannya melalui sumbangan derma peribadi.

“Pihak sebelah sana dok riuh rendah mengatakan kerajaan negeri hanya membina sebuah masjid sahaja, biarlah mereka nak kata apapun, saya selaku ketua kerajaan memberi peluang kepada rakyat saya untuk menderma.

“Kalau kerajaan negeri tanggung semua pembinaan masjid, mana peluang rakyat untuk mencari saham akhirat dengan menderma?”soalnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian pelancaran tabung derma dan jualan lot untuk pembesaran Majid An-Naim, di sini tengahari tadi.

Katanya, tindakan kerajaan negeri itu telah menjadi modal politik pihak tertentu untuk memburukkan kerajaan negeri, sedangkan hasrat sebenar kerajaan negeri adalah sebaliknya.

“Apa yang saya lakukan untuk mencetuskan pemikiran rakyat rezeki yang Allah berikan bukan untuk membeli beras, bayar bil letrik atau air semata-mata, sebaliknya untuk mendapat saham akhirat.

“Sebagai orang Islam kita kena sedar, menderma tuntutan Islam termasuk menderma untuk menyiapkan masjid, tetapi ingat jangan pula kita mencuri untuk menderma,”ujarnya.

Sehubungan itu, beliau menyeru rakyat Kelantan yang berada di luar turut menyalurkan sumbangan untuk pembinaan masjid termasuk Masjid An-Naim.

Masjid yang terletak di Seri Cemerlang itu memerlukan RM580,000.00 untuk membeli rumah kedai bagi pembesaran masjid tersebut.

Kepada yang ingin menyalurkan bantuan, sumbangan boleh dibuat atas nama Masjid An-Naim, akaun CIMB Islamic Bank Berhad, 0301 0000 9621 01 dan Kuwait Finance House (M) Berhad 0081 0500 1448.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar