Minggu, 29 Januari 2012

PANDAI JANJI....BUATNYA TIDAK...DASAR MULUT HANYIR,,,,,





Kerajaan Lebih Tiga Tahun Perintah, Pas Kedah Gagal Laksana Janji Manifesto Pilihanraya

KUALA LUMPUR, 28 Jan – Pas masih gagal melaksanakan sepenuhnya manifesto yang ‘ditaburnya’ pada Pilihan Raya Umum Ke-12 pada 2008 meskipun sudah lebih tiga tahun memegang tampuk pemerintahan Kedah, kata bekas Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mahdzir Khalid.



Katanya Pas dalam manifestonya berjanji untuk membangunkan Kedah namun sehingga sekarang masih tiada pembangunan fizikal di negeri itu.



“Manifesto itu juga menyebut jika Pas menang, cukai pintu akan diturunkan tetapi sampai sekarang tidak turun, malah ada daerah yang naik (cukai pintu) antaranya daerah saya di Padang Terap.



“Saya tengok dalam manifesto itu ada 15 program, hanya satu yang betul berjalan. Rakyat boleh tengok dan nilai sendiri ini semua,” katanya di sini, hari ini.



Beliau yang juga Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah berkata demikian pada Majlis Ramah Mesra Anak Perantau Padang Terap dihadiri lebih 200 orang berasal dari Padang Terap, Kedah yang berhijrah ke kawasan Lembah Klang.



Mengulas mengenai persiapan UMNO Bahagian Padang Terap dalam menghadapi PRU-13, Mahdzir berkata bahagian itu telah bersedia dan telah menyenaraikan ‘winnable candidate’ yang bakal bertanding di kawasan Parlimen Padang Terap.



Ditanya siapa calon yang telah disenaraikan, Mahdzir menjawab “Winnable candidate yang dekat dengan rakyat dan ‘baru’.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar