Jumat, 27 Januari 2012

HIMPUNAN TAK KEBULOQ TANDATANGAN BARUA GUAN ENG

HIMPUN MENAFIKAN MEREKA MENANGIH TANDATANGAN BARUA GUAN ENG UNTUK MENARIK PENYERTAAN ORANG RAMAI KE HIMPUNAN SEJUTA UMAT DI PENANG.



Sekretariat Perhimpunan Sejuta Umat (Himpun) hari ini menafikan mereka mengeluarkan surat yang didakwa menggunakan
tandatangan palsu anggota exco kerajaan negeri Pulau Pinang Abdul Malik Kassim.

Pengarah Urusetia Himpun negeri Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata pihaknya tidak tahu-menahu mengenai perkara itu dan tidak pernah mengeluarkan sebarang surat kepada mana-mana masjid.

"Kami tidak perlu mengeluarkan surat untuk mengajak umat Islam menghadiri perhimpunan ini. Sudah sebulan kami gunakan segala 'networking' yang ada untuk menguar-uarkan Himpun ini," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau juga tidak tahu siapa yang mengeluarkan surat terbabit yang dikatakan ditandatangani Abdul Malik selaku Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Pulau Pinang.

Perkara itu dilapor sebuah portal berita yang antara lain menyebut surat tersebut memaparkan logo kerajaan negeri dan disebarkan kepada jawatankuasa masjid, meminta mereka menghadiri Himpun yang akan diadakan di Kepala Batas, esok.

Abdul Malik yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Batu Maung sebelum ini menafikan beliau mengeluarkan surat terbabit dan telah membuat laporan polis semalam.

Mengulas mengenai Himpun esok, Mohamed Hafiz berkata jumlah orang yang hadir tidak penting asalkan matlamat untuk mengembali dan memantapkan akidah umat Islam tercapai.

Lebih 10,000 orang dijangka hadir esok dan bekas anggota exco kerajaan Selangor, Datuk Dr Hasan Mohd Ali adalah antara empat penceramah yang akan berucap pada perhimpunan yang bertemakan "Selamat Akidah" itu.

MUNGKIN INILAH SURAT YANG DIMAKSUDKAN OLEH BARUA GUAN ENG...


BARUA GUAN ENG

Tidak ada komentar:

Posting Komentar