Minggu, 16 Desember 2012

HAMAS TIDAK IKTIRAF MALAYSIA....PUIII PENCACAI PR

PENCACAI PAS BERHUJAH HAMAS DI GAZA TIDAK DIIKTIRAF MALAYSIA. ATAU KATA LAIN KERAJAAN MALAYSIA BAWAH PENTADBIRAN BARISAN NASIONAL YANG DIKEPALAI UMNO HANYA SYOK SENDIRI BANTU HAMAS DI GAZA....TAPI BERITA DI BAWAH BUAT PENCACAI PAS TELAN DURIAN SANGKUT DI TEKAK.....
Presiden KP1M dilantik duta kehormat untuk Palestin
GAZA: Presiden Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim semalam dilantik kerajaan Hamas sebagai 'duta kehormat' untuk Palestin. Abdul Azeez yang mengetuai misi bantuan kemanusiaan ke Gaza sejak Sabtu lalu, dilantik dalam satu upacara rasmi di Universiti Islam Gaza dan watikah pelantikan disampaikan Ketua Pengarah Kementerian Luar Hamas, Mahmoud El-Hadour. Pelantikan itu dimaklumkan sendiri kepada Abdul Azeez oleh Perdana Menteri Hamas Ismail Haniyeh berikutan persetujuan sebulat suara jemaah kabinet Hamas yang bermesyuarat selepas kunjungan hormat Abdul Azeez dan 58 anggota sukarelawan ke atas Ismail pada Selasa. "Saya bersyukur, ini semua kerana mereka menyanjung tinggi kepimpinan Malaysia yang diterajui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dan nama Tun Dr Mahathir Mohamad yang sentiasa memberi sokongan kepada mereka sekian lama tidak lekang di bibir mereka, dan juga Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) sebagai perdana menteri terdahulu," katanya kepada pemberita. Antara skop tugasan beliau sebagai duta kehormat seperti tertulis di watikah pelantikan itu ialah menyampai dan memperjuang nasib rakyat Palestin melalui program-program yang sesuai. Abdul Azeez berkata, berita baik itu telah disampaikan kepada Najib yang mengucapkan tahniah atas pengiktirafan itu. "InsyaAllah bantuan susulan akan kami laksanakan dalam masa terdekat. Saya akan balik dan bertemu perdana menteri serta Menteri Luar (Datuk Seri Anifah Aman) untuk minta pandangan dan nasihat bagaimana tindakan susulan boleh kita lakukan," katanya. Dalam pada itu, beliau menggesa supaya segala perbezaan politik diketepikan dalam menjayakan misi bantuan kepada rakyat Palestin yang juga saudara sesama Islam. Misi bantuan kemanusiaan anjuran KP1M dan Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia yang membawa bantuan berjumlah US$1.5 juta (RM4.5 juta) itu berakhir hari ini di Gaza dan akan bergerak ke Kaherah, Mesir untuk menyampaikan bantuan di sana. Semua anggota sukarelawan itu dijangka menaiki pesawat untuk pulang ke Malaysia malam esok. - BERNAMA

7 komentar:

  1. Macam mana Najib & Rosmah nak nafikan?...

    ‘Rosmah told me to look for Bala’
    Leven Woon | December 12, 2012

    KUALA LUMPUR: Carpet dealer Deepak Jaikishan today claimed that Prime Minister Najib Tun Razak’s wife Rosmah Mansor told him to look for private investigator P Balasubramaniam on the day the latter’s statutory declaration (SD) was made public.

    Revealing the identity of “the female friend” whom he mentioned at his recent press conferences, Deepak claimed that Rosmah called up many people for favours on the day Balasubramaniam disclosed his first SD, which linked Najib to the murder of Mongolian national Altantuyaa Shaariibuu.

    “At about 6pm or 7pm that day, Rosmah called me, asking me to help resolve the matter. I don’t know Bala in person, but we have a mutual friend,” he told FMT.

    The well-connected businessman repeated his earlier claim that Rosmah was rushing because one of the five individuals involved in the murder case was going to come forward to speak against Najib.
    Although he did not mention the date, it is likely that the incident took place on July 3, 2008.

    Deepak said he managed to get hold of the private investigator within a few hours of Rosmah’s phone call but the latter was sceptical over what he said.

    “He asked to meet with Najib. I went to Najib’s house to discuss this, but Najib did not want to see him.

    “Then Rosmah proposed to have Najib’s brother Nazim to meet him.”
    Deepak said a meeting between him, Balasubramaniam and Nazim was later held at The Curve, where Nazim asked the private investigator what he wanted in return for making the second SD.

    He said Nazim took Balasubramaniam to the Hilton Hotel in Kuala Lumpur after the meeting.

    He claimed that Najib had arranged for a senior lawyer who is now a Tan Sri to prepare the second SD for Balasubramaniam.

    Seterusnya layari:
    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3980&postdays=0&postorder=asc&start=0
    .

    BalasHapus
  2. APA DAN SIAPAKAH UMNO DARI PERSPEKTIF ISLAM?

    1. Bila kita menilai UMNO kita jangan lupa Firman Allah Ayat 36 dalam Surah Al-Zukhruf.
    Allah SWT. Berfirman:
    (وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦
    Yang maksudnya:
    ”Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya." [Surah Al-Zukhruf : 36.]

    2. Ini adalah kerana sememangnya terbukti dalam banyak kes parti politik UMNO dan para pendokongnya berpolitik untuk mengekalkan kuasa menerajui pemerintahan negara adalah TIDAK mengendahkan pengajaran Al-Qur’an; iaitu mereka berpolitik adalah mengikut acuan politik Machiavelli yang dasarnya adalah “matlamat menghalalkan cara”.

    3. Memang dasar tersembunyi parti politik mereka adalah jenis tidak mengendahkan pengajaran Al-Qur’an, maka mereka tidak akan ambil peduli walau pun diberikan nasihat dan dakwah banyak mana sekali pun. Cakaplah bab kewajipan supaya ditegakkan hudud dijadikan undang-undang; lagi banyak dicakapkan lagi banyak mereka mencari dan membuat daleh supaya hukum Allah itu tidak dimertabatkan. Hal ini adalah jelas di fb, dilakukan oleh pencacai UMNO dengan memberikan pelbagai alasan dan dalih yang disuarakan oleh teman rapat mereka yang tidak renggang drpd mereka itu, iaitu syaitan.

    4. Kenapakah mereka begitu?.... Jawapannya ada dalam Firman Allah Ayat 36 Surah Al-Zukhruf itu. Mereka adalah produk iaitu hasil dari akibat tidak mengendahkan pengajaran Al-Qur’an bila berpolitik.

    5. Bukan senang untuk mereka berubah kembali kepada mengendahkan pengajaran Al-Qur’an dalam berpolitik mereka, kerana Allah SWT sudah pun jelaskan iaitu “Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya."... walau pun mereka itu beragama adalah Islam.

    Seterusnya layari:
    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2377&start=0

    BalasHapus
    Balasan
    1. Kalu begitu, boleh bagitau saya bagaimana pula kedudukan PKR dari sudut pandangan ISLAm, Alquran dan As sunnah?

      Hapus
  3. org islam serupo mu17 Desember 2012 pukul 02.19

    sedarlah pas itu adalah serpihan dari umno..ulama dari pas dtgnyah dari umno...jgn kata bila dah keluar dari umno maka dah terlebih islamlah puak serpihan dari umno ni...imbas balik kenapa pas keluar dari umno..jgn kata org yg keluar tu ikut pengajaran alquran yg tinggal ikut syaitan...sebab jika dinilai yg keluar tulah bernafsu syaitan dan bertopengkan agama..menyalah guna ayat2 suci alquran..utk kemenangan politik kerana hanya dgn cara itu mereka boleh menang dari parti sekutu asal mereka...org islam semua fikir2 kanlah...dgn akal yg waras

    BalasHapus
  4. JOM RUJUK BUKU BARU C.N AFGHANI...."KAFIRKAH AKU" KHAS UNTUK ORANG-ORANG TAKSUB PAS

    BalasHapus
  5. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus