Kamis, 08 November 2012

PR=PEMURTAD RAKYAT......PERGI MAMPUS PR

KEMANA TUMPAHNYA KUAH KALAU TIDAK KE NASI.....PAK NUAR MENURUNKAN FAHAMAN PLULARISME KEPADA NURUL IZZAH.....
DENGAN MENYALAH TAFSIRKAN AYAT "TIADA PAKSAAN DALAM AGAMA". MAKA SI NURUL IZZAH BINTI JUBURI MEMBUAT KENYATAAN YANG MENCABAR PERLEMBAAGAN NEGARA MALAYSIA BERKAITAN ISLAM. DENGAN SELAMBA BERUK NURUL IZZAH MENYOKONG UMAT ISLAM PERLU TIDAK DIHALANG UNTUK MEMELUK AGAMA LAIN. SPESIS INI MENYOKONG IFC SEPERTI YANG DIBAWAKAN SI HARBI AMBIGA. SEBENARNYA INI LEBIH KEPADA NEGARA REPUBLIK SEPERTI YANG INGIN DIBUAT OLEH PR TERUTAMA PKR YANG MENIRU PERKATAAN SEPERTI RANTING(CAWANGAN), CABANG(BAHAGIAN) SERTA JAWATAN KETUA UMUM(PENASIHAT PARTI) DALAM PARTI MEREKA.
TUNTUTAN IFC AMBIGA LAHANAT....
1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam. 2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh… dikenakan tindakan undang-undang. 3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil. 4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam. 5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang. 6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak. 7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya. 8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid. 9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya. 10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka. 11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah. 12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing. 13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam. 14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.
PEMUDA PAS MENERUSI ANAK POK NIK THE LEGEND TELAH MENGKRITIK KERAS KENYATAAN NURUL IZZAH BINTI JUBURI KERANA MENGANGGAP NURUL IZZAH BINTI JUBURI TELAH SALAH TAFSIR AYAT TERSEBUT. MALAH PESURUHJAYA PAS JOHOR YANG MEMPUNYAI DERETAN KERETA MEWAH YANG TERBAKAR BEBERAPA BUAH SEDIKIT MASA LALU TURUT MEMBIDAS NURUL IZZAH. MAKA BAPAK DAN MAK NURUL IZZAH MEMBUAT DRAMA MEMPERTAHAN KENYATAAN SESAT ANAK MEREKA. TAPI DALAM MAJLIS YANG SAMA MUJAHID YUSOF RAWA YANG SUDAH BERKATA PAS TIDAK AKAN BANGKITKAN HUDUD JIKA PR MENANG TIDAK PULA MENEGUR NURUL IZZAH????? MAKA KENAPA ANAK POK NIK TIDAK PULA MENGKRITIK MUJAHID YUSOF RAWA?????
MALAH NURUL IZZAH KINI MENGUGUT AKAN MENYAMAN BEBERAPA PIHAK TERMASUK BLOGER YANG KONONNYA MEMUTAR BELIT KENYATAAN BELIAU....FUCK OFF NURUL IZZAH. SEHINGGA KINI POK NIK DAN HADI AWANG MASIH DIAM MEMBISU SELAYAKNYA SYAITAN BISU HIREAKI PALING TINGGI DALAM PAS. BILA SOI LEK MEMBIDAS HUDUD PAS(BUKAN HUDUD ISLAM) MAKA HABIS MASJID DI SEKITAR KULIM MEMAKI SOI LEK DAN PERDANA MENTERI....APAKAH KHTAIB AKAN MAKI PULA NURUL IZZAH BINTI JUBURI PADA HARI JUMAAT INI DI MIMBAR-MIMBAR MASJID. MAKA PIHAK YANG HARUS DISERANG IALAH NURUL IZZAH DAN MUJAHID YUSOF RAWA. APAKAH ADA TELOQ KHATIB-KHATIB POLITIK INI, KPS AKAN PANTAU SENDIRI.

1 komentar:

  1. apa ke bengapp buka jalan melayu murtad?aikk melayu tu agama ka?tajuk pun bodoh dh apatah lg isi dia..ni mcam HARM JADAH..

    BalasHapus