Kamis, 22 Maret 2012

BERJASA ANTARA PARTI SERTAI PRU-13




KUALA LUMPUR – Ketika spekulasi mengenai Pilihan Raya Umum – 13 semakin hangat dibicarakan, parti Barisan Jemaah Islamiah SeMalaysia (Berjasa) tampil mengumumkan akan bertanding pada pilihan raya tersebut membabitkan 40 hingga 50 kerusi Parlimen seluruh negara.

Pengarah Eksekutif Markas Pilihan Raya Umum Ke-13nya, Datuk Hashim Karim berkata, penyertaan Berjasa kali ini dengan matlamat bagi menghapuskan ketegangan politik tanah air yang dilihat semakin mengelirukan.

“Berjasa adalah sebuah parti politik yang memperjuangkan Islam sebagai cara hidup akan berperanan sebagai penghubung di antara parti-parti politik sama ada parti kerajaan atau pembangkang,” katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Katanya, Berjasa yang kini mempunyai keahlian kira-kira 5,000 akan menumpukan perhatian terhadap pengundi atas pagar menyertai parti itu untuk sama-sama mendokong prinsip perjuangannya demi umat sejagat.

Berjasa diasaskan oleh bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Muhamed Nasir pada 1977 setelah dipecat oleh Pas.

Hashim memberitahu, bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), Berjasa akan memberi tumpuan kepada Kelantan dan Kedah berdasarkan pendapatnya konon parti itu boleh menjadi alternatif kepada rakyat di kedua-dua negeri berkenaan.

Menurutnya, Berjasa yakin akan memenangi sekurang-kurangnya 20 kerusi yang ditandingi pada pilihan raya tersebut.


KPS: BERJASA HARAP MENANG 20 KERUSI....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar