Sabtu, 09 Maret 2013

RESPON TERHADAP ISU BAPA SAIFUL: TETAP ISTIQOMAH MENYOKONG SAIFUL BUKHARI

BAPA SAIUL BUKHARI IAITU AZLAN M. LAZIM MEMBUAT KONA BARING DENGAN MENYATAKAN BAHAWA KES LIWAT ANAKNYA DIADA-ADAKAN UNTUK MEMFITNAH SI 'PANDY KUTTY' ANWAR IBRAHIM. TETAPI SEBELUM PERGI JAUH JOM BACA KENYATAAN DARI SAIFUL SENDIRI..... " DEMI ALLAH, AGAMA, BANGSA DAN NEGARA TERCINTA SAYA INGIN TEGASKAN BAHAWA SAYA TIDAK SAMA SEKALI AKAN BERGANJAK DENGAN DAKWAAN SAYA. SAYA AKAN TERUS ISTIQOMAH DAN BERPEGANG TEGUH PADA DAKWAAN SAYA,SEGALA KETERANGAN SAYA DI MAHKAMAH, JUGA SUMPAH LAKNAT YANG TELAH SAYA LAFAZKAN SEHINGGA AKHIR HAYAT." KPS SECARA PERIBADI KUKUH DAN SETIA DI BELAKANG SAUDARA SAIFUL BUKHARI AZLAN. KPS TABIK APA BILA SAUDARA SAIFUL MENGUNGKAP AYAT "DIA TETAP AYAH SAYA". SITUASI INI BERBEZA SEKALI DENGAN SEORANG PEMIMPIM PAKATAN RAJYAT YANG MENDAKAWA IBUNYA BOLEH DICARI 10 DI CHOW KIT. DAN PARA PENCACAI PAKATAN KETIKA ITU BERKATA IBU AZMIN ALI DIBELI OLEH UMNO.... SUKA KPS AMBIL KENYATAAN DARI BLOGER PR SEDIKIT MASA DAHULU.....SILA RUJUK KENYATAAN DARI BLOGER PEMBANGKANG DI BAWAH..... BAPA SAIFUL YANG MEMPUNYAI MASALAH DIRI SENDIRI PERNAH DIHINA OLEH PAKATAN DENGAN SEHINA-HINYANYA,,,,KINI DISAMNJUNG BAKWIRA......CUBA ANDA FIKIRKAN...DAN KPS SEKALI LAGI SIARKAN SUMPAH LAKNAT ATAU MUHABALAH SAUDARA SAIFUL BUKHARI.... DAN SEKALI LAGI KPS PETIK DARI AL-QURAN APAKAH WUJUD MUHABALAH ATAU DOA LAKNAT INI.....DI BAWAH....
3-59: Sesungguhnya perbandingan ‘Isa di sisi Allah adalah seumpama Adam. Dia (Allah) menjadikannya (Adam) daripada tanah, kemudian Dia (Allah) berfirman: “Kun (Jadilah)!” Maka jadilah dia (Adam).
Perbandingan ‘Isa di sisi Allah adalah seumpama Adam. Allah menciptakan ‘Isa tanpa bapa. Penciptaan ‘Isa itu tidaklah sukar berbanding penciptaan Adam tanpa bapa dan ibu. Adam diciptakan daripada tanah dengan kalimah “Kun”. ‘Isa diciptakan tanpa bapa juga dengan kalimah “Kun”. Kedua-duanya adalah manusia, hamba Allah dan nabi-nabi-Nya. Sangatlah tidak wajar pada akal jika menganggap ‘Isa yang tanpa bapa itu sebagai tuhan sedangkan Adam yang tanpa bapa dan ibu masih dianggap sebagai manusia. Keistimewaan yang Allah letakkan kepada mana-mana makhluk tidaklah sampai menjadikan makhluk itu tuhan atau anak tuhan. Ada pula segolongan orang Yahudi yang tidak mahu menerima kenyataan ‘Isa diciptakan tanpa bapa sedangkan mereka mengakui Adam diciptakan tanpa bapa dan ibu. Mereka menolak ajaran ‘Isa, malah pemuda yang bernama ‘Isa itu tidak wujud dalam catatan sejarah mereka.
3-60: Kebenaran itu daripada Rab (Tuhan) engkau, maka janganlah engkau termasuk golongan yang ragu-ragu.
Allah mengingatkan bahawa apa yang diceritakan oleh al-Qur’an itu adalah benar. Benar Adam diciptakan daripada tanah dengan kalimah “Kun”. Benar ‘Isa diciptakan tanpa bapa dengan kalimah “Kun”. Benar Maryam itu seorang perawan yang suci. Benar Hawari itu pengikut setia ‘Isa memperjuangkan al-din Allah. Benar ‘Isa tidak mati dibunuh oleh orang Yahudi. Benar ‘Isa diangkat ke langit sama ada secara roh sahaja atau secara roh dan jasad sekali. Semuanya adalah benar.
3-61: Sesiapa membantah engkau (Muhammad saw) tentang (kebenaran) itu, sesudah datang pengetahuan kepada engkau, maka katakanlah: “Marilah, kita ajak anak-anak kami, anak-anak kamu, isteri-isteri kami, isteri-isteri kamu, diri-diri kami dan diri-diri kamu, kemudian kita bermohon dengan bersungguh-sungguh, serta kita mohonkan agar laknat Allah menimpa orang yang berdusta.”
Jika mereka masih juga menafikan kebenaran tersebut, sedangkan kebenaran itu disampaikan melalui wahyu Allah, maka ajaklah mereka melakukan sumpah berat atau mubahalah. Kedua-dua pihak yang melakukan mubahalah itu hendaklah memanggil anak-anak mereka, isteri-isteri mereka dan diri mereka sendiri. Kemudian hendaklah bermohon sungguh-sungguh agar laknat Allah menimpa orang yang berdusta. Mubahalah ini merupakan satu cabaran yang hebat yang Allah lemparkan kepada puak yang mendustakan Nabi Muhammad saw dalam hal Almasih ‘Isa ‘ibn Maryam. Cara mubahalah sudah terkeluar daripada hujjah dan logik. Perkara ‘Isa itu adalah kepercayaan, maka berdasarkan kekuatan kepercayaan masing-masing diadakan mubahalah. Tidak perlu lagi bertengkar dan berhujjah, mengemukakan dalil akal dan sebagainya. Orang yang berani melakukan mubahalah itu adalah orang yang bukan sahaja percaya malah mempunyai pengetahuan tentang perkara yang dipertikaikan itu. Pengetahuan yang sebenar datangnya daripada Allah. Sebagai tanda meyakini dan beriman sungguh-sungguh kepada apa yang disampaikan oleh Allah, maka Nabi Muhammad saw diletakkan dalam situasi melakukan mubahalah. Tidak ada orang Nasrani atau Yahudi yang menyahut cabaran tersebut.
Kita terus bersengketa. Isunya bukan calang-calang. Ini serius....(kata WONDER PET). Bukan kecil hal yang dibangkitkan ni. Mungkin tidak ada metafora yang boleh dihubungkan dengan isu ini. Isu ini dibangkitkan pada arena glokal tapi skala musnahnya adalah bertaraf global. "Penyokong keliru, rakyat buntu, parti haru-biru." Dari pada kaki lima, gerai kopi hinggalah pejabat menjadi 'mahkamah segera' berhujah akan isu ini. Yang paling dasyat, beberapa khatib di mimbar jumaat juga mula lagak umpama 'hakim terjun' berhujah di dalam masjid. Soalan cepu emas umpamanya "jam omega?" , "2 jam hilang tidak tweet, FB pon tidak" . Hujahan balas seperti " dalam video gemuk, ini kurus" , "jam isteri simpan", "ni tv3 kan? next question" dan banyak lagi. Kenapa kita tidak belajar dari sejarah? Boleh selesai, tapi macam mana? Pernah baca buku "ARQAM Tersungkur Di Pintu Syurga" ? Siapa penulisnya? bekas penasihat undang-undang al-Arqam, Zabidi Mohamed. Apa yang saudara Zabidi cerita? 'Straight to the point la' saudara Zabidi cerita Al-ARQAM musnah dalam masa 3 bulan. Musnah macam mana? Musnah selepas bermuhabalah. Seluruh markas di dalam dan luar negara mengadakan muhabalah minta ditunjukkan kebenaran dalam masa 3 bulan. Apa jadi? dalam masa 3 bulan macam-macam jadi sampai kumpulan ini lebur. Nak tahu lagi? kalau nak tahu beli la satu buku ni. Kalau ikut artikel dalam majalah i (majalah ilmiah berbentuk islamik) kesan muhabalah ini akan terjadi mungkin pada ketika itu, esok, seminggu, sebulan dan paling lama setahun. Dalam majalah i ini juga ada menceritakan peristiwa muhabalah di antara orang zaman dulu. Itu kalau 2 pihak tersebut yang buat lah, tapi nampak gaya macam satu pihak saja. Sama macam kes saudara saiful. Kes altantuya PM dah muhabalah. Tapi DSAI tetap keras hati. Soalannya sekarang kalau cuma sorang atau sebelah pihak sahaja muhabalah macam mana? Elok rasanya kita rujuk ayat SURAH ALI-IMRAN AYAT 59-64 BESERTA TERJEMAHANNYA:-

3 komentar:

  1. Use your quarter round and number one feel to can direct male enhancement pills.
    They claimed to own a puppet tone mathematical product, the male enhancement extender is a cracking pick.
    Reach of roughly 1 column inch distance to lead any substances or undergo any surgical operation.
    I moldiness confess, it seems a tad flesh out your
    phallus so you could do a lot worsened than male enhancement.
    Piece you use, be witting of the fact requires solitaire
    and eubstance" Look at this product in a believe it is the duration of the phallus that a adult female enjoys.

    Feel free to visit my web page ... site

    BalasHapus
  2. pengecut..memutar belitkan ayat quran ..hg tu bukan dari ahli nya..aku tau hg kerjaa mana setaann..nk lwn debat jum..jgn brani di sini saja..kalau ada teloq sahut cabaran aku ni..

    BalasHapus
  3. Outstanding story there. What occurred after? Good luck!


    Also visit my website: pregnancyhelper.in

    BalasHapus