Sabtu, 31 Desember 2011

DATO' LAJIM UKIM AKAN KELUAR UMNO ?????? FIKIRLAH YANG TERBAIK DATO'



KPS HARAP BERITA DI BAWAH TIDAK MENJADI KENYATAAN.....

DESAS DESUS semakin kencang, bahawa Datuk Lajim Ukin wakil rakyat Beaufort, Sabah seorang AMT Umno dan seorang timbalan menteri persekutuan akan keluar parti terbesar melayu itu.

Lajim yang mempunyai kaitan dengan penubuhan kerajaan negeri Sabah dibawah naungan BN pada tahun 1994, dikatakan akan mengetuai sebuah parti yang dijenamakan semula.. SABAH FRONT PARTY (SFP).

Tidak diketahui punca dan penyebab sebenar, pemimpin itu akan meninggalkan Umno, kerana sejak kemasukkannya dalam Umno, beliau senantisa mendapat tempat, malah terus menang melalui beberapa pilihanraya umum mahupun parti.

Awal minggu ini di Surat khabar tempatan Sabah telah tersiar dimuka depan, bahawa Datuk Lajim akan keluar parti, namun telah disangkal oleh Setiausaha BN Sabah-Datuk Rahman Dahalan.

SFP yang dijenamakan semula akan dilancarkan tahun depan, kini berpejabat di Bangunan Wisma Milenium, Penampang.

Melihat gerakan parti baru itu, seolah-olah mempunyai kekuatan dari segi kewangan, kerana mampu membaik pulih ruang pejabat tiga tingkat di wisma itu.

Jika benarlah Datuk Lajim akan keluar, ianya akan mencerencat peluang BN mempertahan DUN Klias dan Kuala Penyu serta parlimen Beaufort.

Datuk Lajim daripada suku bisaya, juga mempunyai gelaran daripada sukunya JANANG GAYOH.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar