Kamis, 21 Februari 2013

NIK AZIZ MAKI RAKYAT SEBAGAI AYAM DAN LEMBU, BIADAP TAHAP DEWA

NIK AZIZ BIKIN PANAS LAGI. NIK AZIZ NIK MAT MENGGELAR PENERIMA BR1M 2.0 SEBAGAI LEMBU DAN AYAM.
KOTA BHARU 20 Feb. - Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’. Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari. Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia. “Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.
SUATU KENYATAAN YANG TIDAK DAPAT DITERIMA BAGAIMANA KONONNYA SEORANG TOK GURU MENGGELAR HAIWAN KEPADA PENERIMA BR1M. BUKAN SORANG DUA, MALAHAN MENGKIN BERJUTA ORANG. MALAH MUNGKIN ADIK BERADIK DAN PENYOKONG NIK AZIZ NIK MAT SENDIRI ADALAH LEMBU DAN AYAM KERANA MEREKA JUGA ADA YANG MENGAMBIL BR1M. KALAU TENTANG KERAJAAN PUN KENAPA PERLU MAKI RAKYAT? AYAH KPS PENERIMA BR1M....BAPA SAUDARA KPS JUGA SERUPA. MALAH KPS SENDIRI MENERIMA BR1M SEMALAM DI SEKOLAH MENENGAH KELADI. KENAPA MAHU DIMAKI GOLONGAN YANG DIBANTU KERAJAAN SEBAGAI HAIWAN? BUKANKAH REGIM DAP PULAU PINANG PUN BERI RM 100 DIPUJI KELANGIT OLEH PAS DALAM SETIAP CERAMAH MEREKA. MALAS KOMEN PANJANG-PANJANG,,,,,,BUAT SAKIT HATI SAJA.....AMAT TERHIRIS DENGAN KOMEN BODOH NIK AZIZ

8 komentar:

  1. Betol la cakap dia ni..sbb tu dia bnyk ambik duit dari penyokong PAS utk diberi kepada LEMBU2 yg berceramah utk dia. Emm..nape tak ambik 'ilmu' jer dari penyokong dia ek?

    Dah la tuo..bodoh pulak..

    BalasHapus
  2. Kurang cerdik. 'Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat,'
    Fikir ke tidak nak buat ayat tu? Bersyukur kepada Allah, bukan kepada Kerajaan Pusat.

    BalasHapus
    Balasan
    1. HUHU PERTAMA BERSYUKUR KEPADA ALLAH KERANA SEMUA NIKMAT DATANGNYA DARI ALLAH, KEDUA BERTERIMA KASIHLAH KEPADA KERAJAAN KERANA KERJAAN TELAH BERUSAHA MENYEDIAKAN ASAS-ASAS UNTUK RAKYAT BERUSAHA MENCARI KURNIAAN ALLAH, YANG BULAT TAK DATANG BERGOLEK, YANG PIPIH TAK DATANG MELAYANG.

      Hapus
  3. @ lowyar bangkai babi PAS Anonim21 Februari 2013 12.37,

    Cuba ko baca balik ayat tu 10 x lagi. Kat mana penulis kata bersyukur kepada kerajaan pusat?

    BalasHapus
  4. HAHAHAHAHAHAHA, AMBOI POKNIK KOMPLEN NAMPAK, KERAJAAN DAH BUAT SEKOLAH UNTUK BAGI RAKYAT ILMU KEDUNIAAN DAN AKHIRAT, SIAP HANTAR USTAZ KEMASJID-MASJID UNTUK SAMPAIKAN ILMU DAN BUAT WEB LAGI UNTUK SAMPAIKAN ILMU AL-QURAN, SEKARANG NIH KERAJAAN BAGI DUITLAH PULAK KEPADA YANG LAYAK, BUKAN SEMUA DAPAT JADI NAK KATA RASUAH UNTUK PILIHANRAYA TAK PATUTLAH SANGAT. NIH AKU NAK PESAN PADA POKNIK BERTAUBATLAH POKNIK SEBELUM KO MATI, SEBAB PEMIMPIN YANG MENIPU RAKYAT KALAU DIA MATI TAK BERTAUBAT ALAMATNYA KENERAKALAH KESUDAHANNNYA, BAGAIMANA PULA DENGAN HARTA ANAK YATIM MEMALI? BAGAIMANA PULA DENGAN JANJI-JANJI?

    Dan janganlah kamu menghampiri harta anak yatim melainkan dengan cara yang baik (untuk mengawal dan mengembangkannya), sehingga ia baligh (dewasa, serta layak mengurus hartanya dengan sendiri); dan sempurnakanlah perjanjian (dengan Allah dan dengan manusia), sesungguhnya perjanjian itu akan ditanya.
    (Al-Israa' 17:34)

    BalasHapus
  5. dia tak gelar penerima br1m ayam@lembu tp perumpamaan,,adakah dgn br1m yg "one-off" ni dpt mengurangkan beban rakyat secara mutlak @sekadar nak tarik balik undi dr rakyat?? ibarat ayam org tabur nasik lepas tu jerat smelih,,madu umnongok ambik,sepah bg rakyat?? tu kalau ikut modus oprandi biasa kerajaan tadbiran umnongok,, menang undi dapt jd kerajaan memerintah balik lepas bagi ambik banyak lg,,xda sapa brani nafi benda ni memg terjadi stiap kali lepas pilihan raya,ayam pun macm tu lah 20 kali tgk ayam lain kena smelih lepas tabur nasi tetap pergi makan jugk nasik tu

    BalasHapus
  6. Slm. Maaf cakap ..
    Selama 52 tahun .. ambo tengok dan fikir .. PAS ..bbare kecek saja buat Dok .. hok ore buat semua tak betul .. diri sendiri dok bual saja ( ceramah @ hasut )
    ** nak wat gapo ke pitis dan emas .. mati esok cuma bawa amal yg soleh saja .. pesan pemimpin Pas pd orang ramai ..

    BalasHapus
  7. Anon 1755, now its your turn correlating human being to animal..

    BalasHapus