Jumat, 13 April 2012

PAS MABUK DARAT......PAK NUAR TAK PAYAH....MB TERENGGANU KENA

PAS SEMAKIN LALOK DAN SEMAKIN LAMA SEMAKIN MENJILAT LUDAH SENDIRI. TAK PERLULAH DIULANG SIAR SEJUTA KALI APA YANG DILUDAH DAN DIJILAT SEMULA CUKUP SATU ISU IAITU ISU SUMPAH LAKNAT. .... SUMPAH LAKNAT ADA DALAM AL-QURAN....KPS PERNAH MENULIS BERKAITAN INI,,,,ANDA BOLEH CARI DALAM BLOG KPS SAMADA PENULISAN KEDUA ATAU YANG PERTAMA. KPS SUDAH LETAKKAN TAFSIR SEKALI DALAM PENULISAN TERSEBUT. KALAU ANDA MAHU, SILA NYATAKAN KEINGINAN ANDA DALAM RUANGAN KOMEN. BERBALIK KEPADA ISU PAS NAK SURUH MB TERENGGANU MUHABALAH. AWAT PAS TAK SURUH PAK NUAR MUHABALAH????? BILA PAS TUDUH UMNO SESAT,,,,MAKA ITU DIBOLEHKAN PULA,,,,BILA UMNO MEMBALAS DIKATANYA UMNO SESAT,,,,NAK ULANG BERAPA KALI......





KUALA TERENGGANU – Pimpinan Pas Terengganu, Datuk Abu Bakar Chik tidak menolak kemungkinan mendesak Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said melakukan sumpah laknat kerana melabel parti itu sebagai Parti Ajaran Sesat (P:Pas).

Kata beliau, sumpah laknat dalam bentuk ‘mubahalah’ itu perlu dilakukan jika benar semua pihak mahu memastikan kebenaran berhubung dakwaan tersebut.

“Ini adalah salah satu kemungkinan untuk mengajak Ahmad Said melakukan sumpah laknat. Kita tidak mahu benda ini (tuduhan bahawa Pas ajaran sesat) kerana benda ini berat,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di Pejabat Perhubungan Pas Terengganu di sini, semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas penganjuran Wacana ‘Pas: Parti Ajaran Sesat’ anjuran Badan Perhubungan Umno Terengganu, Khamis lalu.

Dalam satu kenyataan semalam, Ahmad berkata pihaknya akan memperluaskan isu terbaru ini kerana seluruh negara termasuk satu himpunan besar-besaran akan diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, Abu Bakar yang juga ahli jawatankuasa kerja Pas Pusat tidak menolak bahawa kemungkinan tersebut tidak berlaku kerana mubahalah adalah sesuatu yang berat dan bukannya sumpah laknat sebagaimana dilakukan Mohd Saiful Bukhari Azlan terhadap majikannya yang juga Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini.

Mengulas lanjut, pihaknya tidak mahu memanjangkan isu itu dari sisi politik kerana menganggap isu sesat adalah perkara yang tidak boleh dibuat main-main kerana boleh berbalik semula kepada diri sendiri.

“Itu sebab kita tidak mahu ambil isu itu,” katanya dengan mengakui isu tersebut akan dibawa dalam bentuk dakwah, di samping menerima perbincangan dengan mana-mana pihak dalam bentuk muzakarah.

Dalam kenyataannya, Menteri Besar Terengganu juga berkata, Pas yang patut bersumpah terlebih dahulu.

“Kenapa saya pula kena sumpah laknat? Mereka (Pas) yang sepatutnya sumpah dahulu. Setahu saya, sumpah laknat ini (dilakukan) jika kita buat sesuatu tetapi kita tidak mengaku,” tegas Ahmad.

Ahmad yang dilihat berang dengan situasi itu berkata, Pas sepatutnya membuat sumpah laknat terlebih dahulu dan bukannya Umno.

“Tunggu dia buatlah, dulu (mereka) nak berdebat, (sekarang) kita ada orang yang dia nak berdebat. Berapa ramai orang yang dah termakan kata-kata mereka. Merekalah yang sepatutnya sumpah dulu, kenapa kita pula.

“Macam Anwar Ibrahim, apabila dia dimalukan (kes liwat), sepatutnya dia yang perlu bersumpah. Pas perlu menyuruh Anwar dulu sumpah laknat, tapi dia (Pas) tak buat pun,” katanya.


KPS: GENG DEPA TAK PAYAH,,,,,GENG LAWAN KENA...

1 komentar: