Sabtu, 30 Juni 2012

UMNO PULAU PINANG TOLONG JANGAN DAYUS

"Ketua Menteri Pulau Pinang tetap milik GERAKAN sekalipun UMNO memenangi kesemua kerusi DUN yang dipertandingkan pada PRU13 nanti. Orang Cina usah kuatir,UMNO sentiasa menghormati semangat setiakawan". -Datuk Musa Syeikh Fadzir- ( Tim.Pengerusi BPUNPP )
KPS SECARA PERIBADI TIDAK BERSETUJU DENGAN KENYATAAN ADIK PAK KADIAQ MERANGKAP TIMBALAN PENGERUSI PERHUBUNGAN UMNO NEGERI PULAU PINANG. KITA(UMNO) NAK JAGA HATI KAWAN KOMPONEN(BARISAN NASIONAL) ATAU KITA NAK 'KHALWAT' MANDAT RAKYAT. GERAKKAN PATUT CONTOHI MCA PADA PRU 1969 YANG TAK MAU JAWATAN KABINET SEBAB KALAU TERUK. UMNO TOK SAH LA JADI 'DAYUS POLITIK'.....KALAU RAKYAT DAH BAGI MANDAT....MAKA JALANKAN MANDAT TERSEBUT,,,JANGAN KHIANATI....SEKARANG PUN BN PULAU PINANG DI DEWAN UNDANGAN NEGERI 100% UMNO. YANG LAIN SEMUA TERKUBOQ.....APA UMNO NAK JADI 'HAMBA' MACAM PAS JUGAK.....PIKIAQ DULU SEBELUM CAKAP....KPS TAU DATO' BUAT KERJA KUAT.....KPS SOKONG DATO' SEMENTELAHAN PULAK NEGERI PULAU PINANG NEGERI KELAHIRAN KPS.....IC KPS ADA -07-....SAH-SAH KPS KELAHIRAN PULAU PINANG WALAUPUN KPS MENGUNDI DI KEDAH.....KPS SEKALI LAGI MOHON....JANGANLAH UMNO PULAU PINANG MENJADI 'DAYUS, BACUI DAN MANDON, KORO, LA'E SEMATA NAK JAGA HATI KAWAN KOMPONEN....KITA KENA JAGA HATI RAKYAT YANG BAGI MANDAT....KEPADA KOMPONEN BN....SILA LA 'BERJIWA BESAR'

5 komentar:

  1. Saya sangat bersetuju dengan saranan saudara; orang orang Melayu sepatutnya berbangga menjadi bangsa yang berdaulat. Apalah gunanya sekiranya UMNO yang menang Gerakan pula yang memerintah. Dimana kah letaknya maruah bangsa dan adakah orang orang Melayu hanya inginkan nama, menjadi wira sedangkan kejatian diri hanya untuk orang lain? Kalau benarlah ini berlaku, maka orang orang Melayu UMNO tidak lebih dari orang orang Melayu Pas yang berjuang untuk "TUAN" mereka. Janganlah pulak dek semangat setiakawan, kuasa pun sanggup diberikan dan akhirnya akan tergadai lah agama, bangsa dan negara.

    BalasHapus
    Balasan
    1. pemimpin perlu dengaq sama rintihan dan nasihat orang melayu...jgn dok baik berlebih-lebihan.jika melayu semua dah merajuk..ha baru nak menyesal

      Hapus
  2. kalau tak silap (maaf sekiranya aku tersalah), PM sudah pun umumkan bahawa negri pulau pinang akan diperintah oleh Gerakan sekiranya BN menang disana. persoalanya ialah, ada kah pengumuman itu merupakan satu keputusan dan sekiranya ya ada kah ianya muktamad?

    BalasHapus
  3. SAYA TETAP ISTIQOMAH BAHAWA MANDAT RAKYAT ADALAH AMANAH RAKYAT...KALAU UMNO MEMILIH UMNO MAKA KENAPA TIDAK UMNO SENDIRI KM 1 PULAU PINANG????

    BalasHapus
    Balasan
    1. Saya sokong dengan sebulat hati. Kalau UMNO menang, biarkan UMNO perintah. Setiap undi rakyat adalah amanah bagi pemimpin.

      Hapus